”森をもたらす”

JOMO JOMO JOMO (ジョモ ジョモ ジョモ) は北欧製品を輸入販売する、1988年創業の株式会社アペックスによる、群馬県のものづくりを発信するコレクティブ・ブランドです。

県産針葉樹を主に間伐材を用い、県内生産することで地域の企業と協業し、社会や資源の循環を繋ぐ、持続的なモノづくりの試みです。

北欧と日本のデザイナーを起用し、地域産業の理解と発見を通し、暮らしの定番品にユーモアを加えた、コンテンポラリー・ライフスタイル・プロダクトとして提案します。

JOMO JOMO JOMOはローカルアイコンである上毛三山にインスピレーションを得てネーミングされました。

“Gift the forest to daily life”

JOMO JOMO JOMO is a collective brand that promotes manufacturing in Gunma Prefecture, Japan started in 2023. The brand was launched by Apex Co., Ltd., in Gunma prefecture established in 1988. The company is an importer and distributor of Scandinavian brand products.

We aim at sustainable manufacturing process, using mainly local softwoods from thinned forests and manufactured in collaboration with local factories and craftsmanships to link the cycles of society and resources.

Gunma Prefecture is a forest prefecture where forests occupy two-thirds of the prefectural land the largest area in the center of Japan. We started this brand after knowing the reality that the softwoods from thinned forests in the prefecture are not fully utilized.

From collaboration with Scandinavian and Japanese designers, we research and interpret local materials and industries, and to propose contemporary lifestyle products that add a touch of humor to everyday items.

Naming JOMO JOMO JOMO was inspired by a local landmark “Jomo Sanzan” meaning the three mountains and old land name “Jomo”.

県産針葉樹を主に間伐材を用い、県内生産することで地域の企業と協業したjomojomojomoのものづくり
jomojomojomoは社会や資源の循環を繋ぐ、持続的なモノづくりの試みを行います。
jomojomojomoは北欧と日本のデザイナーを起用し、地域産業の理解と発見を通し、暮らしの定番品にユーモアを加えたコンテンポラリー・ライフスタイル・プロダクトとして提案します。
JOMO JOMO JOMOはローカルアイコンである上毛三山にインスピレーションを得てネーミングされました
地産地消を掲げた群馬県発のものづくりブランド「JOMOJOMOJOMO」